Table of Contents Table of Contents
Previous Page  40 / 44 Next Page
Basic version Information
Show Menu
Previous Page 40 / 44 Next Page
Page Background

140

La prova di inglese nella scuola primaria

8 + 6 =

............

5 + 7 =

............

7 + 6 =

............

4+4+2=

............

13 + 7 =

............

T:

“Andrea, eight and six make…”.

P1:

“Eight and six make fourteen”.

T:

“Right, now you, Masha, seven…”.

P2:

“Seven and six make thirteen”.

T: (potrebbe essere necessario far ripetere la pronuncia più volte)

“Thirteen,

Thirteen, Masha, say that after me, please”.

P2: “

Seven and six make thirteen”.

T:

“That’s better. Now Ilaria, four and four and two…”.

P3:

“Four and four and two make eleven”.

T:

“Are you sure? Count again”.

P3:

“No, not eleven, ten. Four and four and two make ten”.

...............................................................................................................

12 +

............

= 17

6 + 2 +

............

= 14

3 +

............

= 10

11 +

............

= 20

T:

“More and more difficult. What number with twelve makes seventeen? Who knows?

Think it over”

(L’insegnante lascia qualche secondo in più per pensare. Se i

comandi non sono compresi, dovrà mimare l’azione di pensare e contare).

P4:

“Five. Twelve and five make seventeen”.

T:

“Excellent. Now let’s go on. Emma, three and… make ten”

P5: “

Three and seven make ten”.

...........................................................................................

...........................................................................................

Attività 2:

l’insegnante introduce le figure geometriche con l’ausilio di soft-

ware di geometria, cartelloni, libro in adozione o altre risorse a sua disposi-

zione. Alcune figure potrebbero essere già note fin dalla scuola per l’infanzia

(come il triangolo e il quadrato), altre, come il rombo o il trapezio, forse sono

nuove. Introduce il significato della parola “lato” (angolo e vertici, se l’inse-